Evropski parlament je na rednem plenarnem zasedanju 3. aprila 2014 s sprejemom
amandmajev k predlogu uredbe o ukrepih za evropski enotni trg elektronskih
komunikacij napravil odločen
korak k zaščiti odprtega
interneta in spletnih svoboščin
v Evropi. Določil je
minimalne standarde, ki bodo operaterjem in ponudnikom storitev prepovedovali
blokiranje aplikacij kot so Skype, Spotify in Youtube ter drugih spletnih
storitev in aplikacij, ki jih uporabljajo evropski potrošniki.
Parlament je v prvem branju izglasoval amandmaje predloga uredbe,
ki ga je pripravila Evropska komisija in dopolnil parlamentarni odbor za
industrijo, raziskave in energetiko. S tem je zakrpal zakonske luknje, ki bi
bile v nasprotju z načeli
odprtega interneta, in okrepil zaščito
evropskih potrošnikov.
Hkrati je omejil moč operaterjev
elektronskih komunikacijskih omrežij
in ponudnikov storitev dostopa do interneta, ki želijo ponudnikom vsebin zaračunavati dostop do svojih omrežij in hkrati višjo
kakovost storitev zaračunati
tudi končnim uporabnikom.
Podporo spremembam zakonskega besedila, s katerimi bi zagotovili odprtost in nevtralnost interneta ter spletne svoboščine, je izrekel tudi Svet za elektronske komunikacije RS v mnenju, ki ga je posredoval pristojnim vladnim in parlamentarnim službam ter slovenskim poslancem v Evropskem parlamentu.
Zakonodajna resolucija o predlogu uredbe, ki je nastala pod
taktirko komisarke Neelie Kroes, je bila izglasovana z veliko večino 534 glasov za, 24 proti in
58 vzdržanimi. Tesnejše, a kljub temu prepričljivo, je bilo glasovanje o amandmajih k posameznim členom uredbe. Izmed slovenskih poslancev v Evropskem parlamentu sta predlagane
spremembe v celoti podprli le poslanki Tanja Fajon in Mojca Kleva Kekuš (pregled glasovanja po
posameznih spremembah je v tabelah na koncu članka).
Po sprejetju zakonodajne resolucije je poročevalka Evropskega parlamenta Pilar del Castillo Vera dejala, da so bila sprejeta dodatna zagotovila za odprtost interneta, ki bodo uporabnikom zagotavljala, da bodo lahko uporabljali ter ponujali vsebine, aplikacije in storitve po lastni izbiri. Po njenem mnenju bo internet ostal gonilo konkurenčnosti, gospodarske rasti, novih delovnih mest ter družbenega razvoja in inovacij.
Slovenski mediji in civilna družba odločitvi
Evropskega parlamenta, da okrepi zakonsko zaščito odprtega interneta in spletnih svoboščin, niso posvetili večje pozornosti. V medijih smo
lahko zasledili kvečjemu odzive operaterjev, ki so predlogu sprememb ves čas nasprotovali. Presenetljivo
je, da evropska razprava o nevtralnost interneta, ki sta jo v Evropski uniji
doslej uzakonili le Slovenija in Nizozemska, pri nas ni bila deležna večje pozornosti. To je morda posledica dejstva, da v Sloveniji
nimamo vplivnih, finančno
in politično neodvisnih
civilno družbenih ali potrošniških organizacij za zaščito
digitalnih pravic državljanov. Za
razliko od domačih so
Sloveniji, kot eni vodilnih članic
Evropske unije pri zakonskem urejanju nevtralnosti interneta, pozornost
namenili številni svetovni
mediji.
Zakaj je nevtralnost interneta pomembna? BEREC, ki združuje evropske regulatorje
elektronskih komunikacij, je ugotovil, da veliko evropskih ponudnikov dostopa
do interneta blokira ali upočasnjuje
aplikacije kot so Skype, Spotify in Youtube ter druge spletne storitve in
aplikacije, ki jih uporabljajo evropski potrošniki. Po ocenah Evropske komisije naj bi bilo okoli 100
milijonov uporabnikov prizadetih zaradi praks upravljanja spletnega prometa, s
katerimi ponudniki onemogočajo
ali upočasnjujejo določene storitve in aplikacije. S
težavami se soočajo tudi slovenski uporabniki.
Predlog uredbe predvideva, da bi se ponudniki storitev dostopa
do interneta in končni
uporabniki lahko dogovorili za določitev
omejitev za podatkovne količine
ali hitrosti, ponudniki storitev dostopa do interneta pa ne bi smeli blokirati, upočasnjevati,
spreminjati, poslabševati
ali diskriminirati specifičnih
vsebin, aplikacij ali storitev oz. posebnih razredov le-teh. Ukrepe za
upravljanje prometa bi lahko izvajali le v zakonsko določenih primerih, in sicer za:
- izvršitev sodbe sodišča;
- ohranitev integritete in varnosti omrežja, storitev, ki se zagotavljajo prek tega omrežja, ter terminalov končnih uporabnikov;
- preprečitev prenosa neželenih komunikacij končnim uporabnikom, ki so se predhodno strinjali s takimi omejevalnimi ukrepi, in
- preprečitev ali zmanjšanje učinkov začasnih in izrednih obremenitev omrežij, pod pogojem, da se enake vrste prometa obravnavajo enako.
Ukrepi za upravljanje prometa, kadar bi bili izpolnjeni zakonski
pogoji za njihovo uporabo, bi morali biti pregledni, nediskriminacijski in
sorazmerni ter časovno
omejeni in v obsegu, ki je nujno potreben.
Jedro spora so bile in ostajajo specializirane storitve. BEREC je
predlagal, da se specializirane storitve in storitve dostopa do interneta
izvajajo prek ločenih omrežij. Skladno s sprejeto
definicijo bi se smele te storitve ponujati le prek logično različne
zmogljivosti, kot se uporablja za storitve dostopa do interneta, pri čemer bo moral biti zagotovljen
strog nadzor dostopa za zagotavljanje delovanja in višje kakovosti storitev. To pomeni, da bi morale biti storitve
v omrežju ločene na fizičnem nivoju. Specializirane
storitve se tudi ne bi smele tržiti
ali uporabljati kot nadomestek za storitve dostopa do interneta.
Ponudniki storitev dostopa do interneta, ponudniki javnih
elektronskih komunikacijskih storitev ter ponudniki vsebin, aplikacij in
storitev bi končnim
uporabnikom lahko ponujali določene
specializirane storitve po višjih
cenah, kot so video na zahtevo, zdravstvene, poslovno kritične ali podatkovno intenzivne
oblačne storite. Nabor teh
storitev pa je Evropski parlament v prvem branju precej omejil glede na prvotni
predlog Evropske komisije in parlamentarnega odbora za industrijo, raziskave in
energetiko.
Ponudniki bi specializirane storitve smeli ponujati le, če bi zmogljivost omrežja dopuščala, da se zagotavljajo poleg storitev dostopa do interneta,
in če ne bi povzročale poslabšanja dostopnosti ali zmanjšanja kakovosti storitev dostop
do interneta. Ponudniki storitev dostopa do interneta pa pri tem tudi ne bi
smeli razlikovati med funkcionalno enakovrednimi storitvami in aplikacijami.
Evropski parlament je s svojo odločitvijo operaterjem telekomunikacijskih omrežij in ponudnikom dostopa do
interneta skušal preprečiti, da bi postali čuvarji spletnih vsebin,
storitev in aplikacij, ki bi odločali,
kaj sme v internet in kaj ne. Industrija se je na odločitev parlamenta burno odzvala. Operaterjem in ponudnikom
storitev so se v protestu pridružili
največji proizvajalci
opreme.
V skladu z zakonodajnim postopkom Evropske unije se bo o uredbi
sedaj izrekel Svet Evropske unije. Ni pričakovati, da bi ta besedilo uredbe v celoti potrdil, saj
industrija že močno pritiska na posamezne vlade. Uredba bo verjetno sprejeta v drugem branju, morda še v letošnjem letu ali v začetku prihodnjega leta. To pa pomeni, da bo usoda uredbe
in s tem nevtralnosti interneta odvisna od nove sestave Evropskega parlamenta.
Tabele: Sprejete spremembe določb o nevtralnosti interneta v predlogu uredbe o evropskem enotnem trgu elektronskih komunikacij in glasovanje slovenskih poslancev, 3.4.2014.
A7-0190/2014, spremembi št. 234 in 241
Člen 2 – Opredelitev 12 a (novo)
|
|
Besedilo, ki ga
predlaga Komisija
|
Predlog spremembe
|
(12a) „omrežna nevtralnost‟ pomeni načelo, na
podlagi katerega se ves spletni promet obravnava enako, brez diskriminacije,
omejitev ali motenj, ne glede na pošiljatelja, prejemnika, vrsto, vsebino,
napravo, storitev ali aplikacijo;
|
|
Izid glasovanja: za 377, proti 235, vzdržanih 5 poslancev.
Kako so glasovali
slovenski poslanci:
|
|
Za:
|
Tanja Fajon, Mojca Kleva Kekuš,
Romana Jordan, Zofija Mazej Kukovič, Milan Zver
|
Proti:
|
Lojze Peterle
|
Vzdržan(a):
|
/
|
Ni
glasoval(a):
|
Jelko Kacin, Ivo Vajgl
|
A7-0190/2014, spremembi št. 235 in 242/1
Člen 2 – odstavek 2 – točka 14
|
|
Besedilo, ki ga
predlaga Komisija
|
Predlog spremembe
|
(14) „internetna dostopovna storitev“ pomeni javno razpoložljivo
elektronsko komunikacijsko storitev, ki omogoča povezavo z internetom in s tem povezavo med skoraj vsemi končnimi točkami, povezanimi z
internetom, ne glede na omrežno tehnologijo, ki se uporablja;
|
(14) „internetna dostopovna storitev“ pomeni javno razpoložljivo
elektronsko komunikacijsko storitev, ki omogoča povezavo z internetom v
skladu z načelom omrežne nevtralnosti, in s tem povezavo med skoraj
vsemi končnimi točkami interneta, ne glede na omrežno
tehnologijo ali terminalsko opremo, ki se uporablja;
|
Izid glasovanja: za 481, proti 120, vzdržanih 7 poslancev.
Kako so glasovali slovenski poslanci:
|
|
Za:
|
Tanja Fajon, Mojca Kleva Kekuš,
Romana Jordan, Zofija Mazej Kukovič, Lojze Peterle, Milan Zver
|
Proti:
|
|
Vzdržan(a):
|
/
|
Ni
glasoval(a):
|
Jelko Kacin, Ivo Vajgl
|
A7-0190/2014, spremembi št. 235 in 242/2
Člen 2 – odstavek 2 – točka 15
|
|
Besedilo, ki ga
predlaga Komisija
|
Predlog spremembe
|
(15) „specializirana storitev“ pomeni elektronsko komunikacijsko
storitev ali katero koli drugo storitev, ki omogoča
dostop do specifičnih vsebin, aplikacij ali storitev oz. do
kombinacije le-teh, katerih tehnične lastnosti so konstantno
nadzorovane, ali pošiljanje podatkov določenemu številu oseb ali končnih
točk oz. prejemanju podatkov od le-teh; taka storitev se ne trži
ali splošno uporablja kot nadomestek za internetno dostopovno storitev;
|
(15) „specializirana storitev“ pomeni elektronsko komunikacijsko
storitev, ki je optimizirana za specifične vsebine, aplikacije ali
storitve oz. kombinacije le- teh ter ki se zagotavlja prek
logično različne zmogljivosti in uporablja strog nadzor dostopa za
zagotavljanje delovanja, ki vseskozi zahteva povečano kakovost, taka
storitev pa se ne trži ali uporablja kot nadomestek za
internetno dostopovno storitev;
|
Izid glasovanja: za 587, proti 7, vzdržanih 10 poslancev.
Kako so glasovali slovenski poslanci:
|
|
Za:
|
Tanja Fajon, Mojca Kleva Kekuš,
Romana Jordan, Zofija Mazej Kukovič, Milan Zver
|
Proti:
|
Lojze Peterle
|
Vzdržan(a):
|
/
|
Ni
glasoval(a):
|
Jelko Kacin, Ivo Vajgl
|
A7-0190/2014, spremembi št. 236 in 243 §§ 1 & 2
Člen 23 – odstavka 1 in 2
Svoboda do zagotavljanja in uporabe odprtega dostopa
do interneta ter upravljanja prometa
|
|
Besedilo, ki ga
predlaga Komisija
|
Predlog spremembe
|
1. Končni uporabniki imajo prek internetnih dostopovnih storitev prost
dostop do informacij in vsebin ter jih lahko širijo, zaganjajo
aplikacije in uporabljajo storitve po lastni izbiri.
Končni uporabniki s ponudniki internetnih
dostopovnih storitev prosto sklepajo sporazume o podatkovnih količinah in
hitrostih ter v skladu s takimi sporazumi o podatkovnih količinah koristijo
ponudbe ponudnikov spletnih vsebin, aplikacij in storitev.
|
1. Končni uporabniki imajo prek internetnih dostopovnih storitev pravico
do dostopa do informacij in vsebin ter jih lahko širijo,
zaganjajo in zagotavljajo aplikacije in storitve ter
uporabljajo terminale po lastni izbiri, ne glede na
lokacijo končnega uporabnika ali ponudnika storitve oziroma lokacijo, izvor
ali cilj storitve, informacij ali vsebin.
|
2. Končni uporabniki lahko tudi prosto sklepajo dogovore s
ponudniki javnih elektronskih komunikacij ali ponudniki vsebin, aplikacij in
storitev o zagotavljanju specializiranih storitev z boljšo kakovostjo.
Da bi omogočili zagotavljanje specializiranih
storitev za končne uporabnike, ponudniki vsebin, aplikacij in storitev ter
ponudniki javnih elektronskih komunikacij med seboj prosto sklepajo sporazume
o prenosu podatkovnih količin ali prometu kot specializiranih storitvah z
opredeljeno kakovostjo storitve ali namensko zmogljivostjo. Zagotavljanje
specializiranih storitev ne povzroča ponavljajočega se ali neprestanega
zmanjšanja splošne kakovosti internetnih dostopovnih storitev.
|
2. Ponudniki internetnih dostopovnih storitev,
ponudniki javnih elektronskih komunikacij in ponudniki vsebin, aplikacij in storitev lahko končnim uporabnikom ponujajo specializirane storitve.
Tovrstne storitve se ponujajo le, če zmogljivost omrežja dopušča, da se
zagotavljajo poleg internetnih dostopovnih storitev, in če ne povzročajo
poslabšanja dostopnosti ali zmanjšanja kakovosti internetnih dostopovnih
storitev. Ponudniki internetnega dostopa končnim uporabnikom ne razlikujejo
med funkcionalno enakovrednimi storitvami in aplikacijami.
|
Izid glasovanja: za 352, proti 258, vzdržanih 7 poslancev.
Kako so glasovali slovenski poslanci:
|
|
Za:
|
Tanja Fajon, Mojca Kleva Kekuš,
Zofija Mazej Kukovič
|
Proti:
|
Romana Jordan, Lojze Peterle, Milan Zver
|
Vzdržan(a):
|
/
|
Ni
glasoval(a):
|
Jelko Kacin, Ivo Vajgl
|
A7-0190/2014, spremembi št. 236 in 243 § 3
Člen 23 – odstavek 3
|
|
Besedilo, ki ga
predlaga Komisija
|
Predlog spremembe
|
3. Ta člen ne
posega v zakonodajo Unije ali nacionalno zakonodajo, ki se nanaša na
zakonitost informacij, vsebin, aplikacij ali storitev, ki se prenašajo.
|
|
Izid glasovanja: za 330, proti 275, vzdržanih 12 poslancev.
Kako so glasovali slovenski poslanci:
|
|
Za:
|
Tanja Fajon, Mojca Kleva Kekuš
|
Proti:
|
Romana Jordan, Zofija Mazej Kukovič,
Lojze Peterle, Milan Zver
|
Vzdržan(a):
|
/
|
Ni
glasoval(a):
|
Jelko Kacin, Ivo Vajgl
|
A7-0190/2014, spremembi št. 236 in 243 §§ 4 & 5
Člen 23 – odstavka 4 in 5
|
|
Besedilo, ki ga
predlaga Komisija
|
Predlog spremembe
|
4. Izvajanje svoboščin
iz odstavkov 1 in 2 se olajša z zagotavljanjem celovitih informacij v skladu
s členom 25(1), členom 26(2) in členom 27(1) in (2).
|
4. Končni uporabniki prejmejo celovite informacije
v skladu s členom 20(2), členom 21(3) in členom 21a Direktive 2002/22/ES,
vključno z informacijami o vseh ukrepih upravljanja prometa, ki so bili
uporabljeni in bi lahko vplivali na dostop in razširjanje informacij,
vsebin, aplikacij in storitev, kot je določeno v odstavkih 1 in 2 tega člena.
|
5. V okviru
pogodbeno dogovorjenih podatkovnih količin ali hitrosti za
internetne dostopovne storitve ponudniki teh storitev svoboščin
iz odstavka 1 ne omejujejo z blokiranjem, upočasnjevanjem, poslabšanjem ali
diskriminacijo specifičnih vsebin, aplikacij ali storitev oz. posebnih
razredov le-teh, razen v primerih, ko je treba uvesti primerne
ukrepe za upravljanja prometa. Primerni ukrepi za
upravljanje prometa so pregledni, nediskriminacijski, sorazmerni in potrebni
za:
|
5. Ponudniki
internetnih dostopovnih storitev in končni uporabniki se lahko dogovorijo za
določitev omejitev za podatkovne količine ali hitrosti za
internetne dostopovne storitve. Ponudniki internetnih dostopovnih
storitev pravice iz odstavka 1 ne omejujejo z blokiranjem,
upočasnjevanjem, spreminjanjem, poslabšanjem ali
diskriminacijo specifičnih vsebin, aplikacij ali storitev oz. posebnih
razredov le-teh, razen v primerih, ko je treba uvesti ukrepe za upravljanje
prometa. Ukrepi za upravljanje prometa so pregledni,
nediskriminacijski, sorazmerni in potrebni za:
|
a) izvajanje
zakonodajne določbe ali izvršitev sodbe sodišča oz. za
preprečitev ali poskus preprečevanja resnih kaznivih dejanj;
|
a) izvršitev sodbe
sodišča;
|
b) ohranitev integritete
in varnosti omrežja, storitev, ki se zagotavljajo prek tega omrežja, ter
terminalov končnih uporabnikov;
|
b) ohranitev integritete
in varnosti omrežja, storitev, ki se zagotavljajo prek tega omrežja, ter
terminalov končnih uporabnikov;
|
c) preprečitev
prenosa neželenih komunikacij končnim uporabnikom, ki so se predhodno
strinjali s takimi omejevalnimi ukrepi;
|
|
d) čim večje
zmanjšanje učinkov začasnih ali izrednih obremenitev
omrežij, pod pogojem, da se enake vrste prometa obravnavajo enako.
Za ustrezno upravljanje prometa se podatki obdelujejo
samo, kot je to potrebno in sorazmerno za
namene tega odstavka.
|
d) preprečitev ali
zmanjšanje učinkov začasnih in izrednih obremenitev
omrežij, pod pogojem, da se enake vrste prometa obravnavajo enako.
Ukrepi za upravljanje prometa se ne ohranijo dlje,
kot je potrebno.
Brez poseganja v
Direktivo 95/46 vključujejo ukrepi za upravljanje prometa samo tako obdelavo
osebnih podatkov, ki je potrebna in sorazmerna za namene tega odstavka, ter so tudi skladni
z Direktivo 2002/58, zlasti kar zadeva zaupnost komunikacij.
Ponudniki
internetnih dostopovnih storitev vzpostavijo ustrezne, jasne, odprte in
učinkovite postopke za obravnavanje pritožb glede domnevnih kršitev tega člena.
Tovrstni postopki ne posegajo v pravico končnih uporabnikov, da zadevo
posredujejo nacionalnemu regulativnemu organu.
|
Izid glasovanja: za 340, proti 255, vzdržanih 19 poslancev.
Kako so glasovali slovenski poslanci:
|
|
Za:
|
Tanja Fajon, Mojca Kleva Kekuš
|
Proti:
|
Romana Jordan, Zofija Mazej Kukovič,
Lojze Peterle, Milan Zver
|
Vzdržan(a):
|
Milan Zver
|
Ni
glasoval(a):
|
Romana Jordan, Jelko Kacin, Ivo Vajgl
|
A7-0190/2014, sprememba št. 239
Uvodna izjava 50
|
|
Besedilo, ki ga
predlaga Komisija
|
Predlog spremembe
|
(50) Poleg
tega ponudniki vsebin, aplikacij in storitev povprašujejo po zagotavljanju prenosnih storitev, ki temeljijo na
prožnih parametrih
kakovosti, vključno z nižjimi prednostnimi ravnmi za časovno neodvisen spletni
promet. Možnost
ponudnikov vsebin, aplikacij in storitev, da se s ponudniki javnih elektronskih komunikacij pogajajo o takšni prilagodljivi ravni kakovosti storitve, je nujno potrebna za zagotavljanje specializiranih storitev, pričakuje pa se, da bo imela
pomembno vlogo pri razvoju novih storitev, kakršne so komunikacije
stroj-stroj. Hkrati bi morali taki dogovori ponudnikom
javnih elektronskih komunikacij omogočiti, da bolje uravnotežijo spletni promet in preprečijo preobremenjenost omrežja. Ponudnikom vsebin, aplikacij in storitev ter ponudnikom javnih
elektronskih komunikacij bi zato moralo biti omogočeno, da prosto sklepajo sporazume o specializiranih
storitvah z opredeljenimi ravnmi kakovosti storitve, če takšni
sporazumi bistveno ne poslabšajo splošne kakovosti internetnih dostopovnih
storitev.
|
(50) Poleg
tega ponudniki vsebin, aplikacij in storitev povprašujejo po zagotavljanju prenosnih storitev, ki temeljijo na
prožnih parametrih
kakovosti, vključno z nižjimi prednostnimi ravnmi za časovno neodvisen spletni promet.
Možnost
ponudnikov vsebin, aplikacij in storitev, da se s ponudniki elektronskih
komunikacij pogajajo o takšni
prilagodljivi ravni kakovosti storitve, bi utegnila biti
potrebna tudi za zagotavljanje nekaterih
storitev, kakršne so
komunikacije stroj-stroj. Ponudnikom vsebin, aplikacij in
storitev ter ponudnikom elektronskih komunikacij bi zato moralo biti še naprej omogočeno, da prosto sklepajo
sporazume o specializiranih storitvah z opredeljenimi ravnmi kakovosti
storitve, če takšni sporazumi ne poslabšajo kakovosti
internetne dostopovne storitve.
|
Izid glasovanja: za 356, proti 261, vzdržanih 5 poslancev.
Kako so glasovali slovenski poslanci:
|
|
Za:
|
Tanja Fajon, Mojca Kleva Kekuš
|
Proti:
|
Romana Jordan, Zofija Mazej Kukovič,
Lojze Peterle, Milan Zver
|
Vzdržan(a):
|
/
|
Ni
glasoval(a):
|
Jelko Kacin, Ivo Vajgl
|
A7-0190/2014, sprememba št. 240
Uvodna izjava 51
|
|
Besedilo, ki ga
predlaga Komisija
|
Predlog spremembe
|
(51) Nacionalni
regulativni organi imajo ključno
vlogo pri zagotavljanju, da lahko končni
uporabniki svobodo do internetnega dostopa tudi dejansko izvajajo. Nacionalnim
regulativnim organom bi bilo zato treba naložiti obveznost spremljanja in poročanja, poskrbeti pa bi morali tudi, da ponudniki
javnih elektronskih komunikacij spoštujejo določbe
ter zagotavljajo nediskriminacijske internetne dostopovne storitve visoke
kakovosti, ki jih specializirane storitve niso poslabšale. Pri
oceni morebitnega splošnega
poslabšanja internetnih
dostopovnih storitev bi morali nacionalni regulativni organi upoštevati parametre kakovosti,
npr. časovne načrte in zanesljivostne
parametre (prehodni čas,
trepetanje in izguba paketa), ravni in učinke prezasedenosti omrežja, dejanske hitrosti v primerjavi z oglaševanimi, zmogljivost
internetnih dostopovnih storitev v primerjavi s specializiranimi
storitvami ter kakovost, kot jo dojemajo končni uporabniki. Nacionalne regulativne organe bi bilo
treba pooblastiti, da vsem posameznim ponudnikom javnih
elektronskih komunikacij naložijo
zahteve glede minimalne kakovosti storitev, če je to nujno, da se prepreči splošno poslabšanje
kakovosti internetnih dostopovnih storitev.
|
(51) Nacionalni
regulativni organi imajo ključno
vlogo pri zagotavljanju, da lahko končni
uporabniki svobodo do internetnega dostopa tudi dejansko izvajajo. Nacionalnim
regulativnim organom bi bilo zato treba naložiti obveznost spremljanja in poročanja, poskrbeti pa bi morali tudi, da ponudniki
internetnih dostopovnih storitev, drugi ponudniki elektronskih
komunikacij in drugi ponudniki storitev spoštujejo določbe ter zagotavljajo
nediskriminacijske internetne dostopovne storitve visoke kakovosti, ki jih
specializirane storitve ne poslabšujejo. Pri oceni morebitnega splošnega poslabšanja internetnih dostopovnih
storitev bi morali nacionalni regulativni organi upoštevati parametre kakovosti, npr. časovne načrte
in zanesljivostne parametre (prehodni čas, trepetanje in izguba paketa), ravni in učinke prezasedenosti omrežja, dejanske hitrosti v
primerjavi z oglaševanimi,
zmogljivost internetnih dostopovnih storitev v primerjavi s storitvami
povečane
kakovosti ter kakovost, kot jo dojemajo končni uporabniki. Nacionalni regulativni organi bi
morali vzpostaviti pritožbene postopke, ki končnim uporabnikom zagotavljajo
učinkovita,
preprosta in lahko dostopna pravna sredstva, in biti pooblaščeni, da vsem
ali posameznim ponudnikom internetnih dostopovnih storitev,
drugim ponudnikom elektronskih komunikacij in drugim ponudnikom
storitev naložijo
zahteve glede minimalne kakovosti storitev, če je to nujno, da se prepreči poslabšanje
kakovosti internetnih dostopovnih storitev.
|
Izid glasovanja: za 331, proti 271, vzdržanih 8 poslancev.
Kako so glasovali slovenski poslanci:
|
|
Za:
|
Tanja Fajon, Mojca Kleva Kekuš
|
Proti:
|
Romana Jordan, Zofija Mazej Kukovič,
Lojze Peterle, Milan Zver
|
Vzdržan(a):
|
/
|
Ni
glasoval(a):
|
Jelko Kacin, Ivo Vajgl
|
Opomba: poslanca Ivo Vajgl in Jelko Kacin na plenarnem zasedanju Evropskega parlamenta dne 3.4.2014 nista sodelovala.
Vir: Evropski parlament, 2014 (seznam navzočih, izidi glasovanja, poimensko glasovanje, zapisnik).
No comments:
Post a Comment